Do světa podnikání se můžete dostat mnoha způsoby. Buď si založíte svůj vlastní podnik, nebo se stanete franšízantem. Pokud si zvolíte druhou možnost, je třeba mít dostatečný kapitál, bez kterého se však neobejdete ani v případě, že byste chtěli založit svůj vlastní byznys. Výhodou toho, že se stanete franšízantem, je to, že nemusíte rozjíždět novou firmu, která by se musela utkat s konkurencí. Budete mít firmu, která už má své jisté postavení na trhu, jejíž jméno už lidé znají a která má svou stálou klientelu. A pokud se vám bude dařit, nic vám nebude bránit v tom, abyste se stali franšízantem další firmy.
Mnoho lidí se teď ptá, proč by se měla pořizovat další franšíza, když už se vám v jedné bude dařit. Odpověď je prostá – více franšíz = vyšší zisk. Každý podnikatel by měl být až bláznivý a měl by chtít stále víc. Každý podnikatel by v sobě měl mít kus společnosti YUM! Brands. Právě tato firma totiž moc dobře ví, že více franšíz znamená vyšší zisk.
Kdo nebo co je společnost YUM! Brands?
Společnost YUM! Brands je známá jako majitel proslulých značek, k nimž se řadí například KFC, Pizza Hut nebo Taco Bell. Právě tato firma nyní funguje podle své nov strategie, která spočívá v tom, že všechny restaurace, které vlastní, by měly přejít do rukou franšízantů. Jedná se o velice úspěšnou strategii, díky které se neustále otvírají nové franšízové pobočky, a firma může kupovat další firmy, které bude opět dál rozvíjet.
Kolik restaurací bylo už převedeno do rukou franšízantů?
Firma doposud převedla franšízantům neuvěřitelných 574 restaurací. Z toho 143 restaurací spadá pod značku KFC, 245 patří Pizze Hut a zbylých 186 náleží k síti Taco Bell.
I když se to může zdát jako bláznivý krok, není to tak bláznivé, jak se zdá. Tento krok dopomohl k nárůstu zákazníků a ke zlepšování standardů.